wstep

proces




Podzielimy się na grupy cztery grupy. Każdy z "woreczka Maryli" wyciąga jeden guzik. Kolor guzika przyporządkowuje was do określonej grupy. 

zielony  - "podróżnicy"
różowy - "szafiarki"  
niebieski  - "dobrze wychowani"
pomarańczowy - "perfekcyjne panie domu" 


Każda grupa wybiera lidera. Nauczyciel jest waszym doradcą. Pytajcie, jeśli macie wątpliwości.
Wyznaczcie jedną osobę, która będzie łącznikiem miedzy nauczycielem a resztą grupy.
Ustalcie, kto będzie odpowiedzialna za sprawy techniczne.





Grupa 1 "podróżnicy"

Opracujcie folder  turystyczny Wyspy Księcia Edwarda. 
Pracę wykonaj w programie WORD lub PUBLISHER.

W folderze powinny znaleźć się poniższe informacje:
  • położenie
  • klimat
  • informacje ogólne
  • ciekawe miejsca 

Grupa 2 "szafiarki"

      1. Przygotujcie prezentację w PowerPoint poświęconą modzie z czasów Ani.
      2. Zastanówcie się, w których współczesnych ubraniach Ania czułaby się dobrze. Możesz wykorzystać gotowe kreacje zamieszczone w sieci albo przygotować swoje. Wykonaj album. Obok każdej stylizacji zamieść krótki komentarz.



 

Grupa 3 "dobrze wychowani"

Przedstawcie  zasady savoir - vivre obowiązujące
w XIX wieku.  Przygotujcie to w formie planszy. Prace wykonajcie w programie WORD lub POWERPOINT  Skupcie się na trzech poniższych obszarach. Przygotujcie ponadto jedną scenkę dramową przedstawiającą wybraną sytuację.
  • przy stole
  • przy powitaniu
  • na przyjęciu

 

Grupa 4 "wystarczająco dobre panie domu"


Zbierzcie informacje na temat życia codziennego. Przygotujcie w formie ulotki  informacyjnej lub broszurki. Wykorzystajcie poczciwego WORDA albo POWERPOINTA lub PUBLISHERA. Skupcie się na poniższych obszarach.  Poszukajcie ciekawostek. Pamiętajcie o zdjęciach ilustracyjnych.
  • zakupy
  • pranie
  • gotowanie
  • sprzątanie